چرا عینک آفتابی بزنیم؟

۴ دلیل مهم برای استفاده از عینک آفتابی

شاید یکی از طرفداران پر و پا قرص استفاده از عینک‌های آفتابی باشید، که استفاده از عینک آفتابی عادتتان شده باشد. یا شاید از افرادی باشید که به استفاده کردن از عینک آفتابی علاقه‌مند باشید و دوست داشته باشید به دلایل متفاوتی از قبیل مد و فشن یا اثری که بر روی سلامتی چشم‌هایتان دارد، یک عینک آفتابی مرغوب و بی‌نظیر تهیه کنید. اگر چنین تصمیمی دارید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید، تا تعدادی از دلایل مهم برای استفاده از عینک آفتابی را با یک‌دیگر بشماریم. شاید یکی از معروف‌ترین و البته غیرقابل انکارترین دلایل استفاده از عینک آفتابی، افزایش جذابیت ظاهری برای زنان و مردان است. بنابراین از عینک‌های آفتابی متعددی با ظاهر و شمایل گوناگونی در حوزه مد و فشن استفاده می‌شود که جذابیت آن‌ها انکارناپذیر است. اما برای استفاده از عینک آفتابی دلایل مهم قانع‌کننده‌تر دیگری وجود دارد که مستقیما با سلامتی چشم‌ها در ارتباط هستند و در ادامه به بررسی تعدادی از این دلایل می‌پردازیم.

چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

فواید عینک آفتابی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، از عینک آفتابی به عنوان یک اکسسوری پرطرفدار، برای داشتن استایلی مد روز و زیبا استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ها، استفاده از عینک آفتابی، یک رفتار بسیار مهم برای حفاظت از چشم‌ها در مقابل نور خورشید مخصوصا در فصل‌های گرم سال به حساب می‌آید. به این علت که نور خورشید حاوی اشعه فرابنش یا UV است، عدم استفاده از عینک آفتابی یا Sunglasses‌ منجر به ورود اشعه مضر فرابنفش به چشم‌ها می‌شود. اشعه فرابنفش دارای دونوع بسیار مضر و آسیب‌رسان به چشم است، که UVA و UVB نام دارند. این ۲ نوع اشعه فرابنفش ریشه آسیب‌های احتمالی به چشم‌ها هستند و بهتر است از عینک آفتابی به عنوان یک صلاح قوی برای محافظت از چشم‌ها در برابر آن‌ها استفاده کرد. بنابراین استفاده از عینک آفتابی مانع ورود اشعه فرابنفش به چشم است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عینک یووی 400 می‌توانید مقاله عینک یووی 400 چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

دلیل استفاده از عینک آفتابی

1. پیشگیری از بیماری‌های چشمی با استفاده از عینک آفتابی

بیماری‌های چشمی یکی از انواع رایج بیماری است که با گذشت زمان بیش از پیش به چشم می‌آیند و در صورت انجام ندادن اعمال پیشگیرانه‌ای مانند استفاده از عینک آفتابی و… بدتر و بدتر می‌شوند. عینک‌های آفتابی با داشتن فیلتر مخصوص جاذب اشعه فرابنفش، از ایجاد بیماری‌های چشمی به شکل موثر و کارایی پیشگیری می‌کند. یکی از بیماری‌های شایع ایجاد شده بر اثر تابش اشعه فرابنفش، کاتاراکت است. بیماری کاتاراکت عدسی چشم انسان را به شکل ابریشمی درمی‌آورد. با استفاده از عینک آفتابی استاندارد می‌توان از به وجود آمدن و پیشروی بیماری کاتاراکت جلوگیری کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که بر اثر تابش نور خورشید به چشم می‌تواند به وجود بیاید، بیماری آب مروارید است. در صورت استفاده از عینک آفتابی استاندارد مانند ری‌بن می‌توان از ظهور این بیماری نیز جلوگیری کرد. با خرید عینک آفتابی زنانه مارک دار اصل و یا عینک آفتابی مردانه مارک دار از بروز بیماری های ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کنید.

علت استفاده از عینک آفتابی

2. جلوگیری از خشکی چشم با استفاده از عینک آفتابی

همان‌طور که می‌دانید چشم دارای رطوبت است که در صورت عدم محافظت صحیح از آن در برابر عوامل طبیعی نظیر باد، طوفان، گرد و خاک، نور خورشید و سایر عوامل طبیعی ممکن است آسیب‌های جدی از قبیل خشکی چشم که خود زمینه‌ساز بیماری‌های دیگری برای چشم است، به آن وارد شود. بنابراین بهتر است با استفاده از عینک آفتابی ری‌بن و فیلترهایی که در این عینک‌ها به شکل حرفه‌ای و تخصصی طراحی شده است، از تبخیر شدید رطوبت چشم‌ها و ایجاد خشکی در آن‌ها جلوگیری کرد. علاوه بر جلوگیری از ایجاد خشکی چشم، با استفاده از عینک آفتابی ری‌بن می‌توان در فعالیت‌های خارج از منزل نظیر پیاده‌روی، خرید از بازار، تردد در مکان‌های عمومی و… با یک دید راحت و چشمانی باز که از نور خورشید آزرده نشده‌اند به فعالیت پرداخت و آن‌چه که مدنظر است در فصل‌های گرم سال را به دست آورد، چرا که تلاش اصلی عینک آفتابی، تبدیل کردن محیط بیرون از منزل به مکانی امن برای چشم‌ها نظیر خانه است که خود تاثیر شگرفی بر حفظ سلامتی چشم‌ها تا پایان عمر دارد. البته در صورتی که به طور مرتب از عینک آفتابی برای حفظ سلامتی چشم‌ها استفاده شود.

فایده استفاده از عینک آفتابی

محصولات مرتبط: عینک آفتابی فریم فلزی

3. کاهش خستگی و استرس چشمی با استفاده از عینک آفتابی

نور خورشید به دلیل تابش و قدرت شدیدی که دارد، باعث خسته کردن چشم در طول روز و به مرور زمان می‌شود. به طوری که این خستگی و بی‌حوصلگی چشم‌ها می‌تواند منجر به افزایش خستگی و بی‌حوصلگی فردی به خصوص در روزهایی که آفتاب شدیدتر است شود. این خستگی و استرس چشم‌ها به مرور زمان باعث کاهش کارایی و اثر بخشی چشم‌ها و سیستم اعصاب و روان می‌شود که خود تاثیری شگرف بر فعالیت‌های روزمره خواهد داشت. بنابراین بهتر است مخصوصا در صورتی که نیاز به حضور مدت زمان طولانی در یک روز آفتابی بیرون از منزل است، از عینک آفتابی استاندارد استفاده شود تا از خیرگی چشم‌ها در برابر نور خورشید جلوگیری شود. با خرید عینک ری بن اصل و خرید عینک پلیس اصل تا حد زیادی خستگی چشمان خود را کم کنید.

مزایای استفاده از عینک آفتابی

محصولات مرتبط: عینک آفتابی پلاریزه

4. جلوگیری از آفتاب سوختگی چشم‌ها با استفاده از عینک آفتابی

برف کوری یا آفتاب سوختگی چشم یک مشکل رایج است که می‌تواند باعث آسیب و تاریکی موقت یا همیشگی به چشم‌ها شود. می‌توان گفت که این خود مصیبت بزرگ دیگری است که عدم استفاده از عینک آفتابی مناسب می‌تواند به وجود آورد. شاید از خودتان پرسیده باشید که این دیگر چه اسمی است که برای این بیماری چشمی گذاشته‌اند؟ برف‌کوری یا آفتاب‌سوختگی؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر از علاقه‌مندان به ورزش اسکی و حضور در محیط‌های پر از برف هستید هرگز نباید استفاده از عینک آفتابی را فراموش کنید. چرا که نور آفتاب در محیط‌های برفی ب شدت قدرتمندتر است و می‌تواند آسیب جدی به چشمانتان وارد کند. بنابراین استفاده از عینک آفتابی استاندارد در محیط برفی را از یاد نبرید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به چرایی استفاده از عینک آفتابی یا به عبارت بهتر پاسخ به سوال چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم پرداختیم. می‌توان گفت استفاده از عینک آفتابی مناسب و استاندارد مانند ری‌بن، علاوه بر این که تاثیر مثبتی بر استایل شما می‌گذارد، می‌تواند دلیل اصلی محافظت از چشمان شما در برابر نور خورشید، باد، طوفان و… باشد. استفاده از عینک آفتابی استاندارد می‌تواند از چشمان شما در برابر ایجاد بیماری‌هایی از قبیل آب مروارید، کاتاراکت، خشکی چشم، برف کوری و خستگی چشم محافظت کند. مضرترین قسمت از تابش نور خورشید به چشم که آسیب زیادی نیز می‌رساند، اشعه فرابنفش است که خود باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری است. با استفاده از عینک آفتابی، به دلیل وجود فیلترهای موجود در آن، می‌توان از ورود اشعه فرابنفش به چشم‌ها جلوگیری کرد و سلامتی چشم‌ها تا پایان عمر را در حد زیادی تضمین کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

آدرس فروشگاه

دفتر مرکزی: تهران، خیابان جمهوری، خیابان نوفل لوشاتو (زیر پل حافظ)، کوچه زرتشتیان، پلاک 15، واحد یک
تلفن: 02166732209 – 02166731571

فروشگاه: تهران – شهرری – میدان شهرری – ابتدای خیابان شهید بیات – پلاک 390  (فروشگاه عینک بینایی)
تلفن: 02155974928

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا