عوارض تشخیص اشتباه نمره چشم

اگر با مراجعه به اپتومتری نمره چشمان شما اشتباهی تشخیص داده شود، در این صورت عینکی با نمره اشتباه برای شما تجویز خواهد شد. چنانچه عینک مناسب چشمانتان استفاده نکنید چه مشکلاتی بروز خواهد کرد؟ شاید از خود بپرسید اصلا راهی وجود دارد که متوجه شویم نمره عینک اشتباه است؟ ما در این مقاله راه‌های تشخیص اشتباه نمره چشم و عوارض نمره عینک اشتباه را بیان می‌کنیم تا شما هنگام مراجعه برای معاینه چشم بیشتر توجه کنید تا از عوارض نمره عینک اشتباه در امان بمانید و عینکی مناسب با چشمان خود دریافت کنید. این گونه سلامتی چشمان خود را تضمین نموده و حداکثر بهره‌وری را از عینک یا لنز طبی خواهید داشت.

چطور متوجه شویم که نمره عینک اشتباه است؟

هنگامی که برای تعیین نمره چشم خود به کلینیک چشم پزشکی مراجعه می‌کنید، اپتومتریست یا چشم‌پزشک نمره عینک طبی را تعیین می‌کند و عملا راهی وجود ندارد که شما خود بتوانید نمره چشم‌تان را تشخیص دهید. این اپتومتریست است که با معاینه چشمان شما عیوب انکساری را تشخیص می‌دهد، نمره چشم را تعیین نموده و بعد عدسی مناسب را برای شما تجویز می‌کند. که ممکن است بر اساس نمره تعیین شده شما دچار نزدیک‌بینی یا دوربینی باشید یا آستیگمات داشته باشید. در این مرحله بر اساس سلیقه و نیاز خود می‌توانید عینک طبی بخرید یا لنز طبی را انتخاب کنید. درست است که شما نمی‌توانید نمره چشم خود را تشخیص دهید اما در صورتی که نمره عینک با نمره اصلی چشم‌های شما مطابقت نداشته باشد علائمی بروز می‌کند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

علائم اشتباه بودن نمره عینک طبی

در صورتی که عینک طبی با شماره چشم‌های شما مطابقت نداشته باشد، در اثر استفاده از عینک به تدریج چشم‌هایتان خسته می‌شود. حتی در مواقع تشخیص اشتباه نمره چشم و استفاده از عدسی اشتباه باعث سردرد می‌شود. اما به طور کلی حالت اصلی چشم تغییر نخواهد کرد. از دیگر علائم اشتباه بودن نمره چشم می‌توان به سوزش چشم و محیط اطراف آن اشاره کرد. خارش، خشکی و گاهی افزایش اشک چشم از نشانه‌های اشتباه بودن نمره عدسی عینک است. تاری در دید، دوبینی، سردرد مکرر، عدم تمرکز، حس سنگین بودن پلک‌ها و … همه از علائم اشتباه بودن نمره عینک طبی هستند. در صورتی که شماره عینک شما مناسب نباشد، برای این که عضلات چشم فواصل را تنظیم کنند باید فشار بیشتری تحمل کنند که در این صورت چشم‌ها دچار خستگی شده و درد می‌کنند. چنانچه بعد از استفاده از عینک دچار سردردهای مکرر می‌شوید یا بعد از خواندن کتاب، کار با کامپیوتر و نگاه طولانی مدت به تخته کلاس سردرد می‌شوید با اینکه عینک بر چشم دارید نشانه این است که نسخه اشتباهی از اپتومتری دریافت کرده‌اید.

از دیگر علائم اشتباه بودن نمره چشم می‌توان به سرگیجه و حتی حالت تهوع اشاره کرد. دو چشم به طور هماهنگ به مغز پیام رسانده و موجب می‌شوند که شما بتوانید اشیاء را ببینید. هنگامی که یکی از چشم‌ها ضعیف می‌شود، پیام درستی به مغز نمی‌رسد. در واقع در چنین موقعیتی مغز دو چیز متفاوت را دریافت می‌کند و قرار دادن تصاویر کنار هم برایش مشکل می‌شود که در این صورت دچار حالت تهوع و سرگیجه می‌شوید.

عوارض استفاده نمره اشتباه عینک

درصورتی که از عینک با نمره کمتر استفاده کنید به چشمان شما آسیبی وارد نمی‌شود اما دید واضح و مناسبی نخواهید داشت. چنین مسئله‌ای هنگام رانندگی یا کارهایی که به دقت نیاز دارند مشکل‌ساز خواهد شد. چون نمره عینک، دید مناسبی به شما نمی‌دهد. چنانچه از عینک با نمره بالات از چشمان‌تان استفاده کنید باز هم تاری دید را تجربه خواهید کرد. در صورت ادامه این وضعیت دچار سردرد می‌شوید و دیدن اجسام هم برای شما سخت خواهد شد. به دلیل این که هنگام استفاده از عینکی با شماره بالاتر تصویر بر روی شبکیه تشکیل نشده و احساس مطلوبی تجربه نخواهید کرد. بنابراین بهتر است از عینک یا لنز با نمره اشتباه استفاده نکنید. درصورتی که چشمان شما سال‌هاست که ضعیف است بهتر است هر سال چشم‌های خود را معاینه کنید تا در صورتی که نمره چشم شما تغییر پیدا کرده است دچار چنین مشکلاتی نشوید.

چطور عینک با نمره مناسب تهیه کنم؟

چنانچه می‌خواهید برای معاینه چشم‌هایتان به کلینیک چشم‌پزشکی مراجعه کنید حتما کمی از قبل تحقیق کنید. با مراجعه به کلینیک مجهز و کمک گرفتن از اپتومتر با تجربه می‌توانید باعث بهبود وضعیت سلامتی چشمان‌تان شوید. از آنجا که در اپتومتری مجهز از وسایل پیشرفته استفاده می‌شود؛ امکان اشتباه بودن نمره چشم شما به حداقل رسیده و عدسی تجویز شده با نمره چشم شما بیشترین مطابقت را خواهد داشت. پس از دریافت نسخه خود از چشم پزشک برای خرید عینک هم به فروشگاه معتبر مراجعه کنید تا عینکی متناسب با نسخه چشم خود را بتوانید تهیه کنید.

از آنجا که این روزها همه به دنبال سرعت و در عین حال کیفیت هستند؛ برای تهیه عینک مورد نظر خود می‌توانید به فروشگاه اینترنتی عینک مراجعه کنید. سایت ری بن با بیش از ۵۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش عینک همواره بهترین‌ها را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. شما با ارائه نسخه و شماره چشم خود به سایت ری بن می‌توانید عدسی موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس با انتخاب فریم دلخواه خود این عدسی بر روی فریم قرار داده شده و برای شما ارسال می‌گردد. همچنین در صورتی که ترجیح می‌دهید از لنز به جای عینک استفاده کنید می‌توانید لنز طبی متناسب با شماره چشم خود را از همین سایت سفارش دهید.

کیفیت کالا در اینجا تضمین شده است و تفاوتی ندارد که شما چقدر می‌خواهید هزینه کنید چون تمام عینک‌های طبی در فروشگاه ری بن دارای قیمت متنوعی هستند که از ارزان‌ترین تا گران‌ترین آن را متناسب با سلیقه خود می‌توانید تهیه کنید. اما لنزهای طبی قیمت بیشتری دارند و برای لنز طبی کمی بیشتر باید هزینه نمایید اما در عوض لنز نسبت به عینک مزایایی دارد که اگر از آن به طور صحیح استفاده نمایید دیگر نیازی به استفاده عینک نخواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

آدرس فروشگاه

دفتر مرکزی: تهران، خیابان جمهوری، خیابان نوفل لوشاتو (زیر پل حافظ)، کوچه زرتشتیان، پلاک 15، واحد یک
تلفن: 02166732209 – 02166731571

فروشگاه: تهران – شهرری – میدان شهرری – ابتدای خیابان شهید بیات – پلاک 390  (فروشگاه عینک بینایی)
تلفن: 02155974928

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا