علائم خراب شدن لنز طبی

علائم خراب شدن لنز طبی و رنگی چشم چیست؟

خرابی لنز چشم امروزه که استفاده از لنزهای چشمی رواج یافته است از مسائل پر اهمیت برای کسانیست که از لنز چشم رنگی با لنز طبی استفاده می کنند. چشم از اعضای بسیار حساس بدن است که باید در مراقبت و بهداشت آن جدی بود. چرا که ممکن است استفاده از لنز تاریخ گذشته موجب عفونت چشم ، خشکی چشم و سوزش ، قرمزی و خارش چشم شود. پیشنهاد می کنیم هنگام باز کردن بسته لنز  تاریخ روز را جایی یادداشت کنید و با پایان دوره مصرف لنز چشم ، آن را دور بیاندازید.

از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده ؟

از کجا بفهمیم لنز چشم پاره شده ؟ از کجا بفهمیم که تاریخ مصرف لنز چشم گذشته ؟برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا پایان این مطلب همراه باشید. در صورت مشاهده هر کدام از علائم بلافاصله از استفاده از لنز چشم خود دست بکشید تا دچار بیماری های چشمی نشوید.  متاسفانه حدود ۴۰ درصد افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، بیشتر از تاریخ انقضای لنز چشم خود از آن استفاده می کنید. حتی برخی از افراد استفاده کننده از لنز حتی نمی دانند که لنزهای چشمی تاریخ انقضا دارند!

نشانه های خراب شدن لنز

نشانه های خراب شدن لنز چشم

همانطور که گفتیم استفاده از لنز خراب یا تاریخ مصرف گذشته موجب آسیب های جدی به چشم می شود. ممکن است خود فرد نتواند لنز چشمی خراب شده را تشخیص دهد، بنابراین باید به یک پزشک یا اپتومتریست مراجعه کند تا آن شخص به طور دقیق تری لنز چشمی او را بررسی کند و از صحت و خرابی لنز چشم آگاه شود.

تاریخ انقضا لنز رنگی یا طبی

به پایان رسیدن تاریخ مصرف و رسیدن تاریخ انقضا لنز چشم یکی از نشانه های خراب شدن لنز طبی و رنگی است. لنز طبی روزانه یا رنگی بعد از فقط یک بار استفاده باید دور انداخته شوند. لنزهای ماهانه ، لنز های فصلی و لنز رنگی و طبی سالانه باید بترتیب بعد یک ماه استفاده، سه ماه استفاده و یک سال استفاده تعویض شوند.

سوزش چشم و احساس جسم خارجی در چشم

یکی از علائم لنز تاریخ گذشته قرمزی و التهاب چشم و به دنبال آن سوزش و آبریزش چشم است. همچنین در صورت خراش و لب پر شدن و پاره شدن لنز با سوزش و ناراحتی چشم مواجه می شوید. برای درمان سوزش چشم می توانید مقاله علت سوزش چشم با لنز طبی را مطالعه فرمایید.

تجمع رسوبات روی لنز طبی یا رنگی

یکی دیگر از نشانه های خراب شدن لنز جمع شدن رسوبات ناشی از پروتئین و آلودگی ها روی سطح لنز است.

کدر شدن لنز چشم رنگی یا طبی

اگر احساس می کنید هنگام استفاده از لنز رنگی یا طبی دیدتان به اندازه روز اول شفاف و واضح نیست، ممکن است روی سطح لنزها باکتری جمع شده باشد. در این صورت باید بدانید که زمان تعویض لنز چشمی رسیده است.

تغییر شکل لنز چشمی

در صورت دفرمه شدن لنز طبی یا رنگی از استفاده آن جلوگیری کنید حتی اگر در دید خود مشکلی ندارید. این یکی از علائم خراب شدن لنز چشمی است بدین معنا که توان محافظت از چشمان شما را ندارد. عبور باکتری ها و سایر مواد زائد به قرنیه چشم شما آسیب جدی وارد می کند.

حساس شدن چشم به نور

اگر چشم شما به نور حساس شده یکی از دلایل آن میتواند استفاده از لنزهای تماسی چشم به مدت طولانی باشد. ممکن است ذرات کوچکی در لنز طبی یا رنگی شما جاسازی شده باشد در اینصورت باید لنز چشمی خود را عوض کنید.

پاره شدن لنز

ویژگی های لنز رنگی و طبی سالم و با کیفیت

هنگام خرید لنز چشم رنگی و انتخاب یا خرید لنز چشم طبی لازم است مواردی را در نظر داشته باشید. برند لنز چشم و کیفیت آن از اولین موارد مهم است که هنگام خرید لنز باید لحاظ کرد. داشتن گارانتی لنز چشم هنگام خرید اگر علائم خرابی لنز چشم را بعد از استفاده از آن احساس کردید به فروشنده اطلاع دهید تا آن را برای شما تعویض نماید.  اما غیر از آن فاکتورهای دیگری هم وجود دارد که از ویژگی های لنز سالم می باشد. در این بخش به هر آنچه در مورد لنز چشم باید بدانید می پردازیم.

  1. لنز چشم مناسب باید مورد تایید سازمان های بهداشت جهانی مانند FDA، CE و GMP باشد.
  2. لنز چشم خوب باید برای محافظت از چشم ها در برابر اشعه های مضر خورشید دارای فیلترهای UVA و UVB باشد.
  3. سطح لنز چشمی خوب باید صاف، صیقلی و براق باشد و ترجیحا از فناوری پلاسما در آن استفاده شده باشد.
  4. لنز چشم خوب و مناسب باید سطح قرنیه کامل را بپوشاند پس باید قطر مناسبی داشته باشد. همچنین باید سبک وزن باشد تا چشم فرد احساس خستگی و سنگینی نکند.
  5. لنز چشمی سالم باید دارای میزان آب کافی و اکسیژن رسانی مناسب باشد و در چشم احساس راحتی ایجاد کند.
  6. لنز طبی یا لنز رنگی چشم نباید باعث سوزش، التهاب و قرمزی چشم فرد شود. نباید آب چشم فرد را جذب کند و باعث خشکی چشم شود.
  7. لنز چشمی سالم قابل استفاده برای چشم باید در مقابل رسوبات و آلودگی های محیطی، مقاوم باشد.

عکس لنز خراب شده

جمع بندی

در این مقاله به پاسخ این سوال رسیدیم که از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده . از متخصص بخواهید چند مارک جدید برای خرید لنز چشمی به شما معرفی نماید. مقاله بهترین برند لنز طبی رنگی را مطالعه فرمایید. مراقبت از لنز چشم از آسیب های جبران ناپذیر به چشم جلوگیری می کند. آشنا بودن با علائم خراب شدن لنز طبی یا رنگی در بین استفاده کنندگان از لنزهای چشمی اتفاق مهمی است. برای جلوگیری از آسیب های چشمی و عفونت چشم هنگام استفاده از لنز تماسی چشم حتما موارد گفته شده را بررسی نمایید. در صورت مشاهده حتی یکی از نشانه های خراب شدن لنز رنگی با طبی استفاده از آن را قطع نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

آدرس فروشگاه

دفتر مرکزی: تهران، خیابان جمهوری، خیابان نوفل لوشاتو (زیر پل حافظ)، کوچه زرتشتیان، پلاک 15، واحد یک
تلفن: 02166732209 – 02166731571

فروشگاه: تهران – شهرری – میدان شهرری – ابتدای خیابان شهید بیات – پلاک 390  (فروشگاه عینک بینایی)
تلفن: 02155974928

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا