معجزه درمان ضعیفی چشم

راه های مهم جلوگیری از بالا رفتن نمره چشم

چگونه نمره چشم را پایین بیاوریم ؟ چشم انسان یکی از اعضای حیاتی و مهم بدن است که در زندگی روزمره ما انسان ها نقش بسیار با اهمیتی دارد. بطوریکه اگر دچار برخی مشکلات چشمی مانند ضعیفی چشم شویم زندگی ما مختل می شود. این عضو از بدن با بیش از صد هزار حرکت در روز بیشترین فعالیت را در طی شبانه روز انجام می دهد. آنهایی که مبتلا به ضعف بینایی هستند این را بهتر درک میکنند و به دنبال معجزه درمان ضعیفی چشم هستند. در این مطلب می خوانیم که چه چیزی چشم را قوی می کند. اگر شما هم به دنبال راه های جلوگیری از بالا رفتن نمره چشم هستید تا پایان با ما همراه باشید.

جلوگیری از بالا رفتن نمره چشم

چه چیزهایی باعث ضعیف شدن چشم میشود

قبل از اینکه به راه های جلوگیری از بالا رفتن نمره چشم بپردازیم باید با عوامل ضعیف شدن چشم آشنا شویم. گاهی عادت های بد زندگی روزمره باعث می شود به چشم های خود آسیب وارد کنیم.

بیماری های چشم از کم شدن دقت بینایی تا بیماری های مزمن ممکن است تحت تاثیر عواملی مانند پیری، تغذیه ضعیف، ژنتیک و یا فشار بیش از حد بر چشم ایجاد شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید کارهایی انجام داد که باعث تقویت چشم ها مانع ضعف آنها می شود.

استرس: استرس و مشکلات روحی روانی می تواند تاثیر مستقیم روی کیفیت بینایی چشم بگذارد.

تغذیه ضعیف و رژیم غذایی بد: استفاده نکردن از میوه و سبزیجات سبز (مانند اسفناج و کدو سبز و برگ چغندر) و مواد غذایی دارای ویتامین های ث (مانند توت فرنگی و طالبی و بروکلی) و ویتامین آ (مانند کره، تخم مرغ، شیر) و بتاکاروتن (مانند هویج و کدو حلوایی) و اسیدهای چرب امگا 3 (مانند گردو و ماهی قزل آلا و سالمون)

فشار بیش از حد بر چشم: خیره شدن به مدت طولانی به کامپیوتر و موبایل موجب سوزی چشم و تاری دید می شود.

کم خوابی و بدخوابی: نداشتن خواب کافی و راحت در طول شب باعث قرمزی و خارش چشم و مضرات دیگر می شود.

سیگار کشیدن: استفاده از سیگار و یا در معرض دود سیگار قرار گرفتن میتواند موجب آب مروارید و مشکلات جدی بینایی و آسیب عصب چشم شود.

استفاده نکردن از عینک آفتابی: اشعه فرابنفش خورشید موجب سرطان چشم و بیماری های چشمی جدی شود.

سه چیز نور چشم را زیاد میکند

چه چیزی چشم را قوی میکند

تا اینجا متوجه شدیم چه چیزهایی چشم را ضعیف میکند حالا به اینکه چگونه چشم ضعیف را قوی کنیم می رسیم. برای بهبود بینایی چشم راه هایی وجود دارد که اولین راه مراجعه به چشم پزشک و تشخیص علت ضعیفی چشم است. اگر میخواهید بدانید چگونه نمره چشم را پایین بیاوریم در کنار توصیه های پزشکی راه هایی را پیشنهاد می دهیم تا به درمان ضعیفی چشم در خانه کمک کوچکی کرده باشیم. بهبود ضعیفی دید و بهبود تعادل چشم و افزایش توانایی مغز برای تشخیص تصاویر از جمله فواید رعایت کردن راه های درمان ضعیفی چشم است.

کنترل استرس

برای اینکه از تاثیر استرس روی بینایی خود جلوگیری کنید روش های مدیریت استرس را امتحان کنید. مانند مدیتیشن و یوگا و تکنیک های تنفسی

انجام تمرینات ورزشی چشم

تقویت عضلات چشم و بهبود بینایی با انجام تمرینات حرکت چشم به بالا و پایین و چپ و راست، تمرینات دید نزدیک، دید دور، دید دوچشمی. از جمله تمرینات ورزشی که موجب بهبود جریان خون به سمت چشم ها و تقویت چشم می شوند می توان به بدن سازی، دویدن و پیاده روی، دوچرخه سواری و یوگا اشاره کرد.

چگونه نمره چشم را پایین بیاوریم

رژیم غذایی مناسب

استفاده از مواد غذایی مورد نیاز چشم مانند غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان (میوه های رنگی) و ویتامین ها(AوE و C) و مواد معدنی ( روی و سلنیوم)  به حفظ سلامت چشم کمک می کند. مصرف پروتئین های غیر گوشتی مانند آجیل و لوبیا و سبزیجات آهن دا و سبزیجات سبز دارای برگ تیره و امگا تری تخم مرغ و ماهی از راهکارهای معجزه تقویت بینایی و درمان ضعیفی چشم می باشند.

برای تقویت چشم چه بخوریم

استفاده از عینک آفتابی

در زمان خرید عینک آفتابی به یاد داشته باشید که ویژگی ضد UVB و UVA را داشته باشد. چرا که برای محافظت از چشم در برابر پرتوهای فرابنفش مضر و جلوگیری از بالا رفتن نمره چشم باید از عینک آفتابی های استاندارد استفاده کرد.

تنظیم نور محیط

در محیط های کم نور و پر نور کار نکنید. برای پیشگیری از بیماری های چشمی نور محیط را متناسب تنظیم کنید. در صورت استفاده از دستگاههای الکترونیکی مانند کامپیوتر و تلفن همراه از فیلترهای ضد نور آبی و ضد درخشش استفاده کنید. شدت نور صفحه را کم کنید تا از آسیب به چشم جلوگیری کنید.

معجزه درمان ضعیفی چشم

استراحت دادن به چشم

برای جلوگیری از بالا رفتن نمره چشم در صورت کار طولانی مدت با رایانه و موبایل از روش 20 – 20 – 20 استفاده کنید. به این صورت که بعد از هر 20 دقیقه کار با نمایشگر کامپیوتر و تلفن همراه 20 ثانیه به جسمی در فاصله 20 فوتی (6 متر) نگاه کنید.

برای پیشگیری از ضعیفی چشم در صورت نشستن طولانی مدت روبه روی تلویزیون و کامپیوتر هر یک ساعت چند دقیقه تا 10 دقیقه چشم ها را ببندید تا استراحت کنند. همچنین میتوانید از کمپرس آب گرم یا سرد برای تحریک اعصاب و ماهیچه های چشم استفاده کنید.

چه چیزهایی باعث ضعیف شدن چشم میشود

مراجعه به چشم پزشک و چکاپ دوره ای

برای درمان ضعیفی چشم مراجعه به متخصص اولین کار است. حتی اگر مشکلی در بینایی ندارید پیشنهاد می شود برای بررسی سلامت چشم و پیشگیری از بیماری و مشکلات چشم سالی یکبار به پزشک مراجعه کنید تا بصورت تخصصی چشم را معاینه کند. در اینصورت اگر بیماری رخ دهد از همان زمان ابتدایی تشخیص داده می شود و می توانید با انجام راه های جلوگیری از بالا رفتن نمره چشم مانع ضعیفی بیشتر چشم ها شوید.

 

جمع بندی

استفاده از روش های جلوگیری از بالا رفتن نمره چشم می تواند به درمان ضعیفی چشم کمک کند. در این مقاله یاد گرفتیم چگونه نمره چشم را پایین بیاوریم و فهمیدیم چه چیزی چشم را قوی میکند . همچنین اشاره کردیم به اینکه چه چیزهایی باعث ضعیف شدن چشم میشود . داشتن یک روتین خواب منظم و کافی 7 الی 8 ساعت در شب، استفاده از نور ملایم در محیط کار و خواب، استفاده معقول از دستگاه های الکترونیکی و استراحت داد به چشم ها و ماساژ چشم برای کاهش خستگی چشم، داشتن یک رژیم غذایی متعادل سرشار از میوه ها و سبزیجات و لبنیات و پروتئین ها از جمله راه های جلوگیری از بالا رفتن نمره چشم به شمار می روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

آدرس فروشگاه

دفتر مرکزی: تهران، خیابان جمهوری، خیابان نوفل لوشاتو (زیر پل حافظ)، کوچه زرتشتیان، پلاک 15، واحد یک
تلفن: 02166732209 – 02166731571

فروشگاه: تهران – شهرری – میدان شهرری – ابتدای خیابان شهید بیات – پلاک 390  (فروشگاه عینک بینایی)
تلفن: 02155974928

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا